Protingi nekilnojamo turto agentai visada stengiasi likti draugais su visais potencialiais klientais. Palikti vizitinę kortelę visada pravartu (ne tik esamam klientui, bet ir senam pažįstamam ar žmogui, su kuriuo bendravai kavinėje, parduotuvėje ar dar kur nors). Rytoj jie gali tau paskambinti ir pateikti vertingą pasiūlymą. Kai kurie agentai stengiasi susidraugauti su visais klientais ir tai padeda ne tik pardavimo-pirkimo procese, bet ir praverčia norint nusipirkti statybinių medžiagų už geriausią kainą. Agentai taip pat rekomenduoja darbuotojus, kurie atliks remonto darbus ir kitokias paslaugas, kad tik klientas liktų patenkintas ir kreiptųsi dar kartą, ar net rekomenduotų agentą, kaip profesionalą, savo draugams.
Norime pratęsti mūsų pasakojimą apie bendravimo su klientais strategiją bei jos gudrybes, kurias mes nagrinėjome ankstesnėse dalyse:
I dalis – „Specialistai kalba: nekilnojamas turtas, bendravimas su klientais I„
II dalis – „Specialistai kalba: nekilnojamas turtas, bendravimas su klientais II„
Geras agentas visų pirma turi būti ir geras ir sąžiningas žmogus. Jokiu būdu nereikia demonstruoti savo pranašumų prieš klientą, reikia stengtis būti naudingam klientui (net jei klientas neturtingas ir sandoris neatneš didelių pajamų). Tikras profesionalas neturi būti niūrus. Šiame darbe vertinami energingi, sėkmingi žmonės, geros nuotaikos, ir sugebantys ta nuotaika pasidalinti su klientais, kolegomis ir visais aplinkiniais.
Nekilnojamo turto agentui reikia ne tik padėti klientui. Svarbiausia, mūsų nuomone – padėti klietui suprasti jo tikruosius norus ir reikalavimus. Neretai objekto paieškos metu žmonės keičia savo reikalavimus, o tai yra prarastas laikas. Tad pačioje bendravimo pradžioje reikia teisingai išsiaiškinti žmogaus norus ir duoti rekomendacijas, o tam reikia įsiklausyti ir suprasti, ko jam reikia, tačiau klientas kartais pats to nežino.
Dar keletas dalykų, kurie palengvina agento darbą:
Jei jums skambina klientai, niekada nemeskite telefono ragelio sakydami: „jau parduota“, „to agento, kuris atsakingas už šį objektą, dabar nėra“. Pasiūlykite savo paslaugas kito objekto paieškoje, jei dominantis objektas parduotas. Arba padėkite rasti jam reikalingą agentą, atsakykite į klientą dominančius klausimus – kolegos turi padėti vienas kitam. Skirkite dėmesio kiekvienam klientui.
Skelbiant kliento parduodama butą apsimoka skelbime pateikti informaciją, kad ne tik parduodate butą, bet galite ir pirkti butą tame pačiame rajone – tai gali atvesti pas jus naujų klientų.
Nepalikite savo kliento be dėmesio! Jei sudaryta sutartis su pardavėju, o jo objektas, kurį parduodate, nesulaukia dėmesio, būtina bendrauti su savo klientu, kad jis negalvotų, jog jus nieko nedarote. Žmogus turi būti ramus ir pasitikėti jumis; galima papasakoti, kokie buvo skambučiai, kiek pastangų įdėjote, ką toliau planuojate daryti. Tačiau nereikia pernelyg daug kalbėti apie savo darbo gudrybes.
Niekada nesiųsti klientų apžiūrėti objektą. Kai šalia nėra patyrusio agento, gali „prikabinti makaronų“, arba jie gali pridaryti nereikalingų dalykų, kurie gali apsunkinti vėlesnes derybas. Klientas moka pinigus už paslaugas, tad agentas turi dirbti ir spręsti jų problemas!
Visada laikykitės savo žodžio! Jei klientui pažadėta paskambinti sutartu laiku – paskambinkite, jei pažadėta pranešti visas naujienas – tesėkite pažadą. Klientas visa tai pastebi, nors ir atrodo, kad tai smulkmenos, bet jos leidžia klientui susidaryti bendrą jūsų, kaip profesionalo, portretą. Visa tai prisiminti agentui nėra sunku. Tiesiog reikia turėti užrašų knygą, kurioje bus žymimi visi reikalai.
Kad pajamos būtų stabilios, būtina turėti sutartis su keliais klientais (optimalus skaičius 3 – 6 objektai). Kartais net ir labai pelningas sandoris gali užtrukti ilgą laiko tarpą, o sėdėti ir laukti, kol įvyks vienintelis pardavimas, pavojinga. Reikia nuolat reklamuoti visus savo turimus objektus. Pajamos turi būti stabilios!
Sutartis turi būti sudaryta visada. Be jos nerekomenduojame dirbti, net jei klientai – geri jūsų pažįstami. Visą pirmiausia, kai gulės sutartis, nusiteikimas dirbti bus rimtesnis ir į pažįstamą žiūrėsite kaip į klientą, kuriam reikalinga jūsų, kaip profesionalo, pagalba, o ne kaip į seną draugą. Antra, sutarties pagalba būsite tikri, jog darbas bus apmokėtas ir nebus jokių maldavimų padaryti pigiau ar nemokamai – dėl senos draugystes. Jus dirbsite ir tai jūsų laikas, o laikas, kaip žinote – pinigai!
Agentas privalo turėti reklamos planą: kaip reklamuos kliento patikėtus objektus, savo paslaugas. Labai produktyvu – sudaryti skelbimų svetainių sarašą, kur bus pastoviai įdedami skelbimai ir kuo didesnis jų skaičius, tuo geriau, nes tikimybė, kad būsite pastebėtas, bus didesnė. Reklama turi būti pastovi, pastebima, jos turi būti daug. Bet tai nereiškia, kad tam reikia išleisti daugybę pinigų. Efektyvią reklamą galima sudaryti pasitelkus laiką ir gerą mintį.
Agentas visada su savimi turi turėti: vizitinę kortelę su numeriais ir visais reikalingais susisiekti duomenimis, šiuo metu siūlomų objektų sarašą su trumpais aprašymais, užrašų knygutę, visokius bendradarbiavimo sutarties sudarymo lapus – jie yra skirtingi, priklauso nuo agento konkrečios veiklos. Kaip jau žinome, pasirašyti sutartį reikia iškart, kol klientas „karštas“.
Nekilnojamo turto agento darbas yra nelengvas ir skirtas tirai ne kiekvienam. Tai yra savotiškas menas, kurį reikia pastoviai prižiūrėti (tobulinti) ir kurio galima mokytis visą gyvenimą. Už nuveiktą darbą agentas gauna didžiulį moralinį pasitenkinimą, o taip pat ir materialų atlygį, kuriam nėra ribų (jeigu tik žmogus pats nepradės jų statyti), aukščiau kurių šokti jam atrodo neįmanoma. Jei agentas gerai supranta žmonių psichologiją, šiek tiek linkęs į meną, tvarkingai, maloniai atrodo, yra kantrus, darbštus, ambicingas, bet sugebantis visiškai kontroliuoti savo emocijas, jis turi puikių galimybių pasiekti didžiulių aukštumų šioje (nekilnojamo turto) įtemptoje ir tuo pačiu metu įdomioje profesijoje.
Tikimės, kad šis straipsnis buvo Jums naudingas! Sėkmės plėtojant ir vystant verslą bei darant karjerą!