Santykiai ir Seksas

sausio 11, 2013

Nuo feminizmo iki androginijos ir pickup’o – kur ritasi pasaulis? (III dalis)

Ką dar rašė »
Parašė: Aš Vyras
Lesbiečių feminizmas

Antroje dalyje aptarėm vienas pagrindinių feminizmo rūšių, o šį kartą tęsiam pasakojimą šiek tiek aitresne tema, kuri liečia santykius su tos paties lyties atstovais…

Lesbiečių (lesbietiškasis) feminizmas

Lesbiečių feminizmo judėjimas yra radikaliausias iš visų feministinių judėjimų. Neretai šio judėjimo šalininkė vadinama „boba su kiaušais“. Lesbiečių feminizmas gimė JAV 1960, kaip judėjimas, protestuojantis prieš seksualinį smurtą ir vergystę, moters reprodukcijos ypatumų eksploataciją ir kontrolę, fizinę moters kūno kontrolę (parandža, nekaltybės diržas ir t.t.), vienišų, netekėjusių moterų stigmatizaciją ir kt. Judėjimas iškart paskelbė lozungą: „Feminizmas – tai teorija, lesbizmas – tai praktika“.

Boba su kiaušais, moteris su kiaušiniais

Žodžiu, judėjimo šalininkės siūlo lesbizmo pagalba pabėgti nuo heteroseksualinių visuomenės baisybių. Manoma, kad moteriai reikalinga parama ir ji yra priklausoma nuo vyro kol ji lieka žmona ir motina, ši nelaisvė nepriklauso nuo to, kokia turtinga ir išsilavinusi yra moteris. Suartėjimas su kita moterimi – vienintelis būdas užtikrinti visišką nepriklausomybę nuo vyro ir atskleisti moteriškosios prigimties galimybes savirealizuotis.

Anot judėjimo šalininkių, sąvoka „moteris“ ir moteriškumo požymiai turi prasmę tik heteroseksualiose šeimose, o homoseksualiose šeimose, t.y. lesbiečių šeimose moteris nesiejama su sąvoka ir jokių požymių nėra. Anot šio judėjimo atstovių, lesbietės – tai ne moterys (hmz… čia aš joms pritariu). Bendru jų epigrafu galėtų tapti šį frazė: „Aš nusprendžiau, kad pasaulyje egzistuoja trys žmonių kategorijos: vyrai, moterys ir aš“. Štai šioje pozicijoje yra įdiegtas androgeniškumo (dvylitiškumo) elementas (kaip ir kultūriniame feminizme).

Jeigu samprotautume grynai sociologiškai, lesbietės visuomenėje neturi  socialinių vaidmenų ir identiteto, sietino su moters įvaizdžiu ir savimone: motina, žmona, meilužė, – kadangi šią prasmę moteris įgyja tik dėka vyro. Analogiškai, nėra socialinių vaidmenų ir identiteto gėjų šeimose: vyras negali tapti tėvu, vyru ir meilužiu be moters, tačiau toks lesbiečių ir gėjų panašumas, greičiausiai, vaizduoja ne engimą, o tarpusavio priklausomybę. Jie prieštarauja socialinei būtinybei auklėti vaikus heteroseksualiai (mergaites ruošia motinystei), nors, iš esmės, toks auklėjimas neatmeta teisės rinktis sulaukus pilnametystės.

1980-ųjų pabaigoje išryškėjo atsisakymas nuo perdėto moterų tarpusavio santykių politizavimo bei „lesbietiškos nacijos“ susiformavimas. Viskas vyko todėl, kad karingą ankstesnės kartos aktyvisčių elgesį prieš heteroseksualias šeimas pradėjo vertinti ironiškai. „Trečiosios bangos“ teorija (lesbietiškoji) akcentuoja asmeninį moterų gyvenimą, įskaitant seksualumą ir erotiką. Anksčiau uždraustas, kaip heteroseksualios santuokos stereotipas, lesbiečų skirstymas poromis, t.y. į „vyriškus“ „Butchus“ ir švelnius, moteriškus „Femme’us“ pradėjo atsigavinėti. Buvo pradėti nagrinėti anksčiau uždrausti klausimai, tokie kaip moterų sadomazochizmas, seksualinė technika ir kt.

„Homo“ menas

Homoseksualusis menas

Išsivystė homoseksualusis „menas“. Jis, įsigilinus, yra teigiamai nukreiptas į vieną lytį ir neigiamai – į kitą. Pavyzdžiui, moterų nuogumas, įskaitant scenas su lesbietėmis, nuo seno egzistavo vaizduojamajame mene, tačiau adresatu visuomet buvo laikomas vyras, toks menas buvo orientuotas į vyrų erotinę vaizduotę ir funkcionavo kaip pagunda. Be to, moteris, nepriklausomai nuo jos seksualinės orientacijos, priima save ir savo kūną visiškai ne taip, kaip tai daro vyras. Kuo labiau moteris yra seksualiai atsipalaidavusi, tuo mažiau jai norisi būti ir jaustis tik vyriško geismo objektu. Daugumą moters išgyvenimų, jų tarpe ir seksualinius, gali suvokti tik kita moteris. Demonstruodama moters nuogumą kitai moteriai, moteris – menininkė daro tai visiškai kitaip, skirtingai nuo situacijos, kuomet ji „dirba“ vyrams. Minėtoje situacijoje ji jau nebegundo, o atsiskleidžia, parodo ne tai, kas „gražu“, o tai, kas svarbu.

Sudėtingiausia lesbiečių problema tapo vaikai. Dauguma lesbiečių (+-21%) yra motinos, dar daugiau – nori jomis tapti dirbtinio apvaisinimo dėka, įsivaikindamos arba dar kaip nors. Savaime suprantama, motinos – lesbietės ir jų vaikai turi tik jiems (joms) būdingų problemų. Pirmoji problema – kaip kompensuoti trūkstamą vyro įtaką auklėjant vaiką? Antroji kliūtis – ar motina turi pasakoti vaikams apie savo seksualinę orientaciją? Jeigu ji nuspręs viską slėpti, visas jų šeimyninis gyvenimas bus grįstas melu. Trečioji problema – sūnūs, kurie yra vyriškųjų savybių nešiotojai, ir, atitinkamai, priešai. Visi vyrai ir jų stereotipai judėjimo pripažinti nereikalingais, o heteroseksualiose santuokose esančios lesbietės yra smerkiamos.

Tačiau yra vienas didelis „BET“ – nurodyti feministinių judėjimų reikalavimai pažeidžia kitų moterų teises. Kitos moterys yra prieš tai, kad feminizmas atima iš jų svarbią teisę gyventi taip, kaip joms norisi, t.y. feminizmas atima jų laisvę.

Cituoju vieną iš pasisakymų:

„Kodėl aš netenku visuomenės pagarbos ir į mane žvelgia su gailesčiu bei nuolankumu, jeigu aš NENORIU darytis karjeros? Kodėl NEGALIU laisvai, iškėlusi galvą pasirinkti šeimos, o ne karjeros naudai? Kodėl šiuolaikinėje LYGIATEISĖJE visuomenėje visi laukia, kad aš kalsiu nepriklausomą turtą kaip minimum iki 35 metų, kada jau tampa vėlu gimdyti PIRMĄJĮ vaiką? Tik todėl, kad aš TURIU Į TAI TEISĘ? Na, kur logika? Na, perlenkė lazdą juk. Tačiau bėda tame, kad tai jau veikia, aš jaučiu.“

JAV ir kitose šalyse, gyvenančios heteroseksualiose šeimose moterys pradėjo kovą dėl savo lygiateisiškumo moterų erdvėje, žodžiu, prisijungė prie vyrų, gimė antifeministinis judėjimas, apie kurį pakalbėsime IV teksto dalyje!






 
 

 
Vyro moters gyvenimo suvokimas

Kodėl skiriasi vyrų ir moterų gyvenimo suvokimai?

Tik po pirmų metų bendro gyvenimo su žmona pradėjau suvokti, kad skirtumai tarp mūsų apibūdinami ne tik išoriniais skirtumais, auklėjimu ir asmeniniais pasirinkimais. Tikriausiai, pirmas dalykas, kuris mane nustebino &...
parašė Henrikas
0

 
 
Paprastumas vyriškos vertybės

Apie paprastumą ir pagrindines vyriškas vertybes!

Metams bėgant pradedi šiek tiek kitaip į viską žvelgti, persitvarkai savo vertybių orientyrus – kitaip supranti paprastumą ir pagrindines vyriškas vertybes! Ateina laikas, kuomet tave vis mažiau domina kažkieno ...
parašė Vytautas
0

 
 
Kaip sakyti komplimentus

Menas arba kaip sakyti komplimentus!

Bendraudami su aplinkiniais kiekvienas, be abejo, norime, kad žmonės būtų geros nuomonės apie mus. Universaliausias būdas įtikti žmogui, t.y. padėti jam suformuoti nuomonę apie jus – komplimentas. Komplimentus m...
parašė Faustas
1

 

 
Ledai su Viagra

Ledai su Viagra – šampano skonio „Susijaudinimas“!

Britas ledų gamintojas sukūrė ledus su 25 mg Viagros vienoje porcijoje. Tai dar ne viskas. Skonis, pavadintas „Susijaudinimu“ (angų k. „The Arousal“) savyje slepia šampaną – pagrindinį ingredientą. Na, a...
parašė Pipiriukas
0

 
 
Kas yra Dan Bilzerian

Kas yra Dan Bilzerian ir kodėl jam pavydi visi pasaulio vyrai?

Kas yra Dan Bilzerian ir kodėl jam pavydi visi pasaulio vyrai? Na, pradėkime nuo to, kad šis vyrukas neturi jokių stabdžių ir gali leisti sau praktiškai bet ką, pavyzdžiui, numesti nuo namo stogo visiškai nuogą porno...
parašė Pipiriukas
14

 
 
Brangiausias pasaulio restoranas SubliMotion

Brangiausias pasaulio restoranas SubliMotion – vakarienė už 5200 Lt!

Jeigu kada keliausite į Balearų salyno pietvakarius, o tiksliau – į Ibisą,  jau galite atsidėti ~1500 eurų asmeniui už išskirtinę puotą. Taip taip, tai maždaug 5200 litų vienam asmeniui už pasisėdėjimą ...
parašė Faustas
0

 





  1. petronėlė

    nu jau pasisakymas tai visiška nesąmonė. niekas nedraudžia žmogui rinktis. nei tai namų šeimininkei gyvent savo gyvenimą, nei karjeristei feministei daryt karjerą



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


*

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>