Būti atkakliam – tai nereiškia, kad visur reikia naudoti tą pačią taktiką. Būti atkakliam – tai vėl ir vėl siekti to paties tikslo!
Paruošiau Jums tris trumpas ir tikriausiai jau žinomas, tačiau vis vien parodančias, ką gali atkaklūs žmonės, istorijas. Jeigu Jūs patys kuriate savo verslą, siekiate svajonės, kovojate su biurokratijos aparatu ir matote šviesią ateitį, šis straipsnis dar labiau pastūmės jus imtis aktyvių veiksmų.
Taigi, paskaitykime, ką reiškia mokėjimas pakilti – atkaklumas, ryžtas ir sėkmė. Dar šis tas apie sėkmę – sėkmė aplanko tuos, kurie yra pasiruošę ją priimti ir visą laiką jos siekia.
Amerikiečiai mėgsta pasakojimus apie verslininkus, kurie greit praturtėjo, tapo žinomi ir po to buvo ant bankroto ribos, bet rado savyje jėgų ir sugebėjo pakilti ir organizuoti naują verslą (dažnai dar sėkmingesnį negu buvęs). Prie ko čia amerikiečiai! Tokias istorijas mėgsta visur. Bet, deja, jų nedaug. Dažniausiai „verslininkai“ ne pakyla, o pakliūna į dar blogesnę padėtį. Tačiau šiandien kalbėsiu ne apie juos. Aš papasakosiu kelias istorijas apie atkaklius verslininkus, kurie sugebėjo savyje rasti jėgų ir išeiti iš nesėkmių serijos.
Styvas Jobsas (Apple)
Styvas Jobsas (angl. Steve Jobs) – vienas iš trijų Apple kompanijos įkūrėjų. Styvas buvo vaikinas iš neturtingos šeimos ir negavo aukštojo išsilavinimo, o tokia istorija ypač vertinama Amerikoje. Ji greit tapo vienu iš JAV simbolių. Būtent šią istoriją galima vadinti „American dream“. Jauna kompanija, valdoma tokio pat jauno vadovo, pasiekė neregėtų viršūnių technologinių atradimų sferoje. 80-ųjų pradžioje Styvas Džobsas tampa jauniausiu Amerikos milijonieriumi. Po to ateina 84-ieji metai, kai jis susipyksta su kompanijos prezidentu (kurį pats buvo pakvietęs) ir Styvą, kompanijos įkūrėją, išstumia iš kolektyvo (tuo metu Apple jau buvo akcinė bendrovė, ir toks veiksmas atrodė visai normalus). Tačiau Džobsas tik kelias savaites buvo depresijoje (jeigu taip galima pasakyti). Po to jis vėl įsigilino į naują darbą – kompanijos „Next“ (kuri gamino kompiuterius švietimo įstaigoms) atidarymą.
Reikėtų pabrėžti, kad „Next“ buvo nesėkminga ir „valgydavo“ paskutinius Styvo finansus. Kiek vėliau jis įsigijo iš „Žvaigždžių karų““ režisieriaus Džordžo Lukaso nedidelę kompanija „Pixar“, kuri vertėsi kompiuteriniais specialiaisiais efektais. Tada Styvas Džobsas dar nežinojo, kad Pixar taps jo „auksiniu lobiu“.
Kompanija „iššovė“ kai buvo ant bankroto ribos, išleisdama „Žaislų istoriją“ (Toy’s Story) – pirmą kompiuterinį multiplikacinį filmą. 1996 metais Apple, būdama ant bankroto ribos, vėl pakvietė Styvą Džobsą kibti už vairo, nupirkdama jo kompaniją „Next“. Nuo 1997-ųjų metų prasidėjo didžiojo prekinio ženklo pakilimas. Dabar jūs patys žinote, kas yra „Apple“. Jeigu nežinote, pasakysiu vienintelį faktą – „Apple“ kompanijos biržos vertė aplenkė Microsoft’ą.
Donald Trump (Trump)
Donald Trump nelabai panašus į Styvą Džobsą. Donaldas gimė gan turtingoje šeimoje ir jo startinis kapitalas buvo ~6 mln. dolerių. Tačiau šis žmogus taip pat nusipelnė pagarbos, nes jis sugebėjo kelis milijonus paversti milijardais ir tapti milijardieriumi nekilnojamojo turto sandorių dėka (žinomą Empair Building pastatė Trumpo kompanija).
Tačiau po milžiniškos sėkmės sekė ir kritimas. 90-ųjų pradžioje Donaldas prarado didžiulę savo kapitalo dalį ir buvo visiškai įklimpęs į skolas. Pagrindine priežastimi buvo nekilnojamo turto rinkos kritimas. Tačiau jis nenuleido rankų ir toliau kovojo. Donaldas pradėjo licencijuoti savo vardą, kaip prekinį ženklą, ir tą prekinį ženklą galima buvo pamatyti ant daugybės prekių (nuo degtinės iki mėsos). Sumanus verslininkas neišleido šiems produktams pinigų – jis tiesiog pardavinėjo teisę naudotis jo vardu „Trump“.
Rezultatų nereikėjo ilgai laukti. Šiandien Donaldas Trumpas patenka į 200 turtingiausių JAV žmonių sąrašą. Be to jis tapo vienu iš daugiausiai kalbų sukeliančių verslininkų Amerikoje. Apie jį daug kalbama žiniasklaidoje ir Donaldas Trumpas veda savo laidą apie verslą…
Ray Kroc (McDonalds)
Rėjus Krokas pradėjo savo veiklą nuo popierinių puodelių pardavinėjimo. Po to bandė savo jėgas skirtinguose versluose – taip jis įkūrė savo nekilnojamo turto kompaniją Floridoje (deja nesėkmingai). Paskui jis įkūrė kompaniją, kuri pardavinėjo plakiklius kokteiliams plakti. Kompanija kurį laiką laikėsi, bet galų gale bankrutavo.
Krokas buvo tokioje padėtyje, jog nei vienas bankas nenorėjo duoti jam paskolos naujam verslui kurti. Jam buvo virš 50-ies metų. Vyras galėjo ramiai išeiti į pensiją, bet nenorėjo. Pardavinėdamas vieną iš plakiklių Krokas atisdūrė nedideliame McDonalds brolių restorane San-Bernande, Kalifornijos valstijoje. Būtent ten jis ir pastebėjo unikalią restorano darbo sistemą, kuri leido greitai aptarnauti klientus ir mėsainių kainos buvo mažesnės, negu konkurentų mieste.
Buvo tik viena problema – broliai tingėjo plėtoti ir didinti savo verslą. Rėjus Krokas atsidūrė reikiamoje vietoje reikiamu laiku. Tolimesnė įvykių eiga visiems žinoma. McDonalds vystėsi franšižės sistemos dėka, Krokas užsidirbo šimtus milijonų. Dabar McDonalds – vienas žinomiausių pasaulio prekinių ženklų.
Šios istorijos parodo, kad atkaklumas – vienas iš svarbiausių faktorių, lemiančių jūsų sėkmę. Bet ne kvailas atkaklumas (aviniškas), o atkaklumas, kuris yra naudingas siekiant tikslo. Kaip manote, ar pavyktų aukščiau aprašytiems žmonėms kažko pasiekti, jei jie nebūtų tokie atkaklūs? Abejoju…
Darykit išvadas ir siekit savo tikslų atkakliai ir nebijodami nesėkmių!