Susidomėjau vienu straipsniu, perskaitytu populiariame Lietuvos žiniatinklyje. Jis privertė mane galvoti. Juk kiekvienas žmogus, kuris pasiekė tam tikrų aukštumų privalo mokėti teisingai elgtis ir organizuoti verslo susitikimus (formalius ir neformalius). Susitikimai – verslo ir gyvenimo kasdienybė. Dauguma verslininkų per dieną turi daugiau nei vieną susitikimą ir jie kažkaip sugeba atlaikyti ir puikiai pasirodyti…
Su savo verslo partneriais mes susitinkam aptarti ateitį, esamą verslo būseną, galimybes bei susidoroti su problemomis. Su savo kolegomis mes tinkamės aptarti verslo strategijos, taktikos ir veiklos planų. Ir, galų gale, mes susitinkam su draugais ir aptariam išvykas, poilsį bei kitus draugus.
Taigi, mes matome, kad susitikimai – dalis kasdienio gyvenimo. Tačiau kiek iš mūsų susimastė, kaip teisingai pasiruošti susitikimui? Kokie „posūkiai“ būna susitikimo metu ir kaip mes galim patobulinti savo asmeninius gebėjimus geresniam rezultatui pasiekti.
Šis straipsnis nepavers Tavęs susitikimų asu, tačiau tau bus: suteikti „atsispyrimo taškai“; paaiškinta, kaip išspausti maksimumą iš savo verslo susitikimų.
Susitikimą galima būtų apibūdinti, kaip susirinkimą, susidedantį iš dviejų arba daugiau žmonių, nusiteikusių aptarti verslo (bei kitus) reikalus ir pasiekti tam tikrų rezultatų (pageidautini, be abejo, teigiami rezultatai).
Susitikimai gali būti labai įvairūs, pvz. neformalūs pokalbiai tarp dviejų žmonių arba formalios prezentacijos, kuriose susirenka dešimtys žmonių. Susitikimai gali būti rengiami reguliariai, pvz. kiekvieną pirmadienį (aptart praėjusios savaitės rezultatus ir ateinančios savaitės planus) arba spontaniškai, t.y. prireikus (gedimai, problemos, staigūs pokyčiai).
Svarbiausia, į ką reikėtų atkreipti dėmesį – tai ne susitikimų dažnis (kiekybė), o kokybė. Gerai suplanuotas ir atliktas susitikimas dažniausiai sunokina geresnių „vaisių“ nei paskubomis surengtas pasisėdėjimas besimėtant problemomis ir ginčais. Taigi, jau atskleistos kelios sėkmingo verslo susitikimo paslaptys (kurias tikriausiai žinojote). Keliaujam toliau.
Skirtingos susitikimų rūšys
Tam, kad galėtum ruoštis (tinkamai) susitikimui, tu privalai žinoti, kas tavęs laukia, kokiam susitikime tau teks dalyvauti. Žemiau nurodžiau trumpus susitikimų, kuriuose tikriausiai teks dalyvauti kiekvienam, aprašymus:
Informaciniai susitikimai (prezentacijos)
Tokių susitikimų tikslas – skleisti informaciją. Šią kategoriją galima būtų dar labiau suskaidyti į: „vidinis“ posėdis; „išorinis“ posėdis ir pagrindinis susitikimas/posėdis.
Vidinis
Pagrindinis šios rūšies susitikimų tikslas – priversti įmonės darbuotojus dalyvauti būsimuosiuose pokyčiuose ir planų kūrime. Tu tikrai nenorėtum, kad žmonės, su kuriais dirbi Tu (kurie dirba tau), jaustųsi atstumti ir palikti „tamsoje“, neinformuojami. Taikyk tokios rūšies susitikimus, kad visi būtų reikalų sūkuryje ir, kaip sako vakaruose: „up to date“. Žmonės privalo žinoti apie vidinius organizacijos planus, pokyčius ir veiklą.
Išorinis
Šis susirinkimų rūšis skirta informuoti susirūpinusius apie išorinio pasaulio įtaką įmonei, pvz: apie konkurentų veiklą, ekonominę padėtį, įstatymų pokyčius, spaudos pranešimus ir t.t.
Svarbiausia – parinkti ir pateikti tinkamą informaciją sprendimų priėmėjams, žmonėms, kurie laiko organizacijos vairą, nes jie turės priimti sprendimą, kuris galės kardinaliai pakeisti visą kompanijos politiką.
Pagrindinis
Pagrindiniai (veiklos) susitikimai pagrinde skirti informuoti tiek skyrių vadovus, tiek personalą apie bendrą organizacijos statusą, pvz. prieš akcininkų susirinkimą kompanija gali organizuoti pagrindinį susitarimą, kuriame bus aptarta visa metų veiklą, rezultatai, pasiekimai ir t.t.
Kodėl susitikimai žlunga ir kaip iš verslo susitikimo „išspausti“ kiek įmanoma daugiau?
Brainstorm’as (minčių lietus)
Brainstorm’o sustikimai skirti (siurprizas) – brainstorm’ui. Paprastai šie susitikimai būna nestruktūrizuoti ir suteikia dalyviams progą pasakyti visas susikaupusias mintis, idėjas. Tikslas – bendromis pastangomis pasiekti naudingų rezultatų, originalios idėjos ir sprendimų. Į tokios rūšies susitikimus pasiimk novatoriškumą ir vaizduotę.
Sprendimų priėmimas
Sprendimų priėmimo susitikimas skirtas pagreitinti sprendimų priėmimo procesą. Šiuolaikinėje verslo aplinkoje reikalai, atrodo, juda vis greičiau ir greičiau. Kadangi verslo greitis didėja, atitinkamai privalo didėti ir sprendimų priėmimo greitis.
Subūręs vienoje vietoje sprendimų priėmėjus ir įtakingus žmones bei tinkamai pasiruošęs susirinkimui tu, tikėtina, pagreitinsi sprendimo priėmimą ir padidinsi efektyvumą, kadangi vienoje vietoje bus daug specialistų, kurie noriai išsakys nuomonę bei patars.
Verslo susitikimo planavimas
Prieš kiekvieną susitikimą pasistenk suplanuoti viską kaip įmanoma kruopščiau. Tau jokiu būdu negalima pasimesti susitikimo metu. Nesvarbu ar tu pats vadovausi susitikimui, ar tiesiog jame dalyvausi – privalai turėti omeny šiuos dalykus:
- Susitikimo tikslas(-ai): ko tu nori pasiekti susirinkimo metu?
- Dalyviai: kas ir kodėl dalyvaus sutikime?
- Darbotvarkė: kas bus aptarinėjama ir/arba sprendžiama susitikimo metu?
- Dokumentacija: kokius dokumentus ir informaciją tau reikės neštis su savim į susitikimą?
- Vieta: kur vyks susitikimas? Tai vienas svarbiausių dalykų, kadangi aplinka įtakoja visus dalyvaujančius, pvz. jeigu susitikimas vyksta restorane, tikėtina, kad po kelių valandų įsivyraus mažiau formalesnė aplinka nei konferencijų salėje.
Kodėl žlunga verslo susitikimai
Turbūt vienintelė ir didžiausia problema, dėl kurios žlunga susirinkimai – aktyvumo stoka. Jeigu žmonės nedalyvauja (neišsako nuomonės ir tik klausosi), tikėtina, kad susitikimas žlugs. Štai keletas, mano manymu, esminių priežasčių, kodėl žlunga verslo susitikimai; stenkis nepakliūti į spąstus:
Nereikalingas susitikimas: jeigu susitikimas nėra būtinas, žmonės jausis, tarsi jų laikas būtų švaistomas ir nebus pakankamai susikoncentravę, nekreips dėmesio ir nedalyvaus, kaip turėtų…
Neaiškus tikslas: jeigu susitikimo tikslas nėra aiškus, susirinkusieji negali tinkamai įsisavinti ir apdoroti informaciją. Greičiausiai toks susitikimas bus fiasko.
Silpnai organizuotas susitikimas: jeigu darbotvarkė/planas nėra aiškus, susitikimo metu, greičiausiai, prireiks daugiau laiko mažiau tikslų pasiekti. Geras planas – jokio laiko švaistymo ir daugiau pasiekimų.
Ne tie žmonės: jeigu susirinko ne tie žmonės, nesitikėk jokių rezultatų. Jeigu tu ruošiesi susitikti si direktoriumi, o ateina pavaduotojo pavaduotojas, atsakymų aiškumo negarantuoja absoliučiai niekas.
Vieta: susitikimo aplinka – labai svarbus aspektas. Juk Tu nesivestum kompanijos direktoriaus į Hesburger’į, taip?
Šis straipsni skirtas trumpai supažindinti Tave su verslo susitikimu. Svarbiausią, ką norėjau pasakyti šiuo straipsnių – būk visada gerai pasiruošęs viskam. Tuomet sėkmė garantuota. Beje, niekada nebijos išsakyti savo nuomonės (jeigu ji neliečia asmeninių kolektyvo narių savybių, gyvenimo, pomėgių ir t.t… Vienu žodžiu: „nestumk“ ant kitų ir nebūsi išstumtas iš darbo).
Tikiuosi, kad tu jau nustatei kryptį ir žinosi, kaip kitą kartą ruoštis kuriam nors iš minėtų susitikimų. Sėkmingo verslo susitikimo paslaptis – pasiruošimas ir taktiškumas.
Sėkmės!