Visiškai nauja Lexus IS modelių karta debiutavo 2013 metų Ženevos automobilių parodoje. Gamą sudaro du variantai: benzininis IS 250 bei pirmą kartą IS modelyje panaudota Lexus Hybrid Drive technologija varomas IS 300h. Abu modeliai, kaip jau įprasta šios markės automobiliui, galimi su F Sport komplektacija, kuri išsiskiria sportiškesniais ir agresyvesniais dizaino sprendimais. Tęsdami pažintį su atnaujinta Lexus automobilių gama, kurią pristato markės atstovai „Mototoja“, naująjį IS 300h išbandėme ir mes.
Automobilio išorė
Būdamas 4665 mm ilgio, naujasis Lexus IS yra 80 mm ilgesnis ir 10 mm platesnis nei jo pirmtakas. Priekinė dalis pailgėjo tik 10 mm, tačiau ratų bazė buvo išplėsta 70 mm, iki 2800 mm.
Sekdamas paskui atnaujintus RX, GS bei LS modelius, IS taip pat turi smėlio laikrodžio formos priekines groteles, suteikiančias automobiliui agresyvios elegancijos bei stiprinančios prekės ženklo atpažįstamumą.
Variklio dangtis ne tik išsiskiria savo forma bei aštriomis linijomis, tačiau yra suprojektuotas taip, jog susidūrimo su pėsčiuoju atveju, pasikelia ties priekiniu stiklu, šitaip sumažindamas smūgio poveikį žmogui.
Visgi pirmasis dalykas, krentantis į akis vos pamačius šį automobilį, yra priekiniai žibintai. L formos dizainą pabrėžiantys LED dienos šviesos žibintai sumontuoti atskirai nuo pagrindinio šviesos šaltinio ir nors, pamačius pirmąsias nuotraukas, šis sprendimas kėlė abejonių, tačiau gyvai jie atrodo iš tiesų įspūdingai. Tai be abejonės yra unikalus Lexus dizaino parašas.
Žvelgiant iš šono dėmesį patraukia pūstos arkos ir nuo slenksčio link galinio žibinto kylanti kėbulo linija. Apskritai, iš šio kampo, automobilis atrodo itin sportiškai su aliuzija į dvidurį kupė. Lygiai taip pat sunku apsispręsti, kuri automobilio dalis atrodo agresyviau – priekinė ar galinė. Galiniai žibintai su L forma išdėstytais LED diodais bei bamperio apačioje juoda spalva išsiskiriantis difuzorius sukuria modernią bei sportišką visumą.
Automobilio vidus
Automobilio interjeras – tai aukštųjų technologijų ir prabangios elegancijos sinergija. Vos įsėdus, į akis krenta aukšta apdailos medžiagų bei surinkimo kokybė: oda aptraukta priekinė panelė, medžio bei aliuminio apdaila, puikaus dizaino, patogus, multifunkcinis vairas. Sėdynių bei vairo reguliavimo diapazonas iš tiesų įspūdingas, patogią pozicija ras kiekvienas vairuotojas. Tiesa, pirmą kartą įsėdus į šį automobilį, apėmė jausmas, jog sėdi ne sedane, o tikrų tikriausiame kupė.
Pagrindiniai garso bei klimato kontrolės valdymo įrankiai išdėstyti centrinėje konsolėje, paverstoje kampu – tai smulkus, tačiau patogumą didinantis sprendimas. Įdomu tai, jog temperatūra keičiama sensoriniais reguliatoriais. Norint pakelti arba pažeminti salono temperatūra, tereikia pirštu prabraukti per reguliatorių kaip per išmaniojo telefono ekraną. Multimedija valdoma Lexus Remote touch interface (RTI), o 7“ ekranas įrengtas panelės viršuje esančioje nišoje. Mūsų bandytas modelis buvo komplektuotas su premium klasės audio gamintojo Mark Levinson garso aparatūra, kuri iš tiesų skamba kur kas geriau už bazinę Lexus audio įrangą. Galutinį štrichą salone deda centrinėje konsolėje įmontuotas analoginis laikrodis – nepriekaištingas stilius.
Lyginant su praėjusios kartos IS modeliu, naujokas kur kas erdvesnis – gale sėdintiems keleiviams atsirado daugiau nei 80 mm vietos, o patobulinta garso izoliacija leidžia susikalbėti pašnibždomis net važiuojant 120 km/val. greičiu.
Techninė dalis
Naujajame IS 300h įrengta antros kartos Lexus Hybrid Drive sistema, kurios dėka buvo sumažintos degalų sąnaudos bei CO2 išmetimas neprarandant variklio galios. Ši hibridinė sistema sujungia galingą 143 Ag elektirinį variklį su naujai sukurtu 2.5 litro, 177 Ag keturių cilindrų benzininių varikliu, turinčiu naujos kartos D-4S kuro įpurškimo, dvigubos VVT-i ir didelio efektyvumo išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemas. Bendra variklio galia siekia 220 Ag, kuri galiniams ratams perduodama per elektroniniu būdu valdomą, nuolat kintančią (E-CVT) pavarų dėžę. Ši pavarų dėžė iš tiesų nusipelno komplimentų, pavaros perjungiamos itin preciziškai.
Švelniai įsibėgėti iki 60 km/val. galima vien elektrinio variklio pagalba, tačiau bet kuris staigesnis pagreitėjimas akimirksniu aktyvuoja benzininį variklį. 100 km/val. padalą rodyklė kerta po 8.3 s, taigi šio automobilio dinamika labai panaši į IS250, kuriam tą patį rezultatą pasiekti užtenka 8.1 s, tačiau gamintojo deklaruojamos kuro sąnaudos skiriasi dvigubai – 4.3l prieš 8.7l vienam šimtui kilometrų.
Galbūt pirmieji hibridai pirkėjams ir atrodė egzotiški, tačiau šiuolaikinis IS 300h judėdamas praktiškai niekuo neprimena savininkui apie savo dvigubą širdį.
Lexus IS300h – tai neabejotinas bestserleris.
Techniniai duomenys ir kaina:
Variklio tipas: 2.5 VVT-i Lexus Hybrid Drive
Kuro rūšis: Benzinas/Elektra
Variklio galia: 220 Ag
Maksimalus sukimo momentas: 215 Nm
Įsibėgėjimas iki 100km/h: 8.3 s
Maksimalus greitis: 200 km/h
Pavarų dėžė: Elektroniniu būdu valdoma, nuolat kintanti (E-CVT)
Kuro sąnaudos 100km: 4.3 l (vidutinės)
Kaina: Nuo 132,900 litų