Lexus RX – vienas komerciškai sėkmingiausių japonų premium klasės automobilių gamintojo modelių. Trečioji Lexus RX karta debiutavo 2009 metais, o 2012 metais modeliui teko pergyventi dizaino pokyčius. Tiek benzininį RX 350, tiek hibridinį RX 450 h gamintojas siūlo įsigyti su F Sport komplektacija. Būtent su Lexus RX450h F Sport susipažinti iš arčiau pasiūlė mūsų draugai „Mototoja“.
Automobilio išorė
Komfortas visose jo apraiškose – Lexus vizitinė kortelė. Kiek jis draugauja su sportinėmis savybėmis, kurias mums žada F Sport ženkliukas ant krosoverio sparnų? Žinote, jie puikiai dera! Todėl, kad Lexus RX F Sport – tai ne bekompromisė „prifarširuota“ modifikacija, o tik tam tikros sportinės natos dizaine ir minimalūs techniniai pokyčiai.
Be F Sport ženkliukų ant sparnų, šią versiją nuo bazinių RX lengviausia atskirti pagal korėtas, smėlio laikrodžio formos groteles bei griežčiau apibrėžtą, agresyviau atrodantį priekinį bamperį su papildomomis angomis, kurio dėka automibilio priekis tapo „bukas“. Šios plastinės operacijos RX modelis tiesiog prašyte prašėsi ir mūsų nuomone, renkantis tarp bazinio bei F Sport varianto, vien dėl šio skirtumo laimėtų pastarasis. Galinė dalis tokia pati kaip standartinio modelio. Dideli šoniniai veidrodėliai užtikrina gerą matomumo perimetrą. Juos papildo parkavimo sistemos abiejuose bamperiuose ir galinio vaizdo kamera. Balta kėbulo spalva šiam automobiliui dera tiesiog puikiai.
Automobilio vidus
Vairuotojo darbo vieta tradicinė, tačiau nepriekaištinga: visi automobilio valdymo įrankiai savo vietose. Kompiuterio meniu „iškeptas“ pagal tradicinį Lexus receptą. Naršyti siūloma naudojantis Remote Touch pulteliu, kažkuo primenančiu kompiuterio pelytę. Šiek tiek apsipratus šis pultelis tampa labai patogus.
F Sport sėdynių oda – juoda, perforuota, su pilko siūlo kontūrais (siūlėmis). Gale sėdintį trečią keleivį nudžiugins praktiškai visiškai pašalintas išsikišęs tunelis, dažniausiai atsiduriantis tarp kojų.
Beje, apie bagažinę: ji nėra itin didelė. Anot gamintojo, jos talpa 496 l. Dėl to kalta pilno dydžio atsarginė padanga, suvalgiusi ko ne pusę tūrio. Pirkinių maišai tilps be vargo, tačiau važiuojant į sodą, vaiko vežimėlis gali užimti visą bagažinę, o likusius daiktus tikriausiai teks sudėti į saloną.
Techninė dalis
Iš esmės, pagrindinis techninis pokytis – F Sport modelyje atsiradę kėbulo vibracijos dempferiai, poromis sujungti priekiniai ir galiniai lonžeronai. Ši konstrukcija skirta sumažinti kėbulo „skersavimą“. Sunku pasakyti, kiek stipriai reikia dėkoti Lexus inžinieriams už šį gudrų sumanymą, tačiau korpusas išties mažiau bijo kelio nelygumų, nėra linkęs įsisiūbuoti ir net nelygiame kelyje užtikrina, kad jūsų siela liktų kūne. Tokios pakabos dėka, stambus krosoveris elgiasi suprantamai ir nuspėjamai, lyg būtų lengvasis automobilis.
Stprioji Lexus RX, net ir sportinę apdailą turinčio, varianto pusė – ne lenktynės. Iš gamintojo nurodomų 299 Ag dinamikos tikėjomės daugiau, tačiau vėl prisiminėme, jog tai ne lengvasis automobilis, o daugiau nei 2 tonas sveriantis visureigis. Elektroniniu būdu valdoma, nuolat kintanti (E-CVT) pavarų dėžė veikia itin sklandžiai. Važiuojant ramiai, pavaros persijungia labai preciziškai ir visiškai nepastebimai. Pedalą spustelėjus iki dugno, sistema prieš įsibėgėjimą šiek tiek pamąsto, tačiau neadekvatumu automobilio apkaltinti negalime. O hibridinės pavaros pliusas – kuklios kuro sąnaudos.
Visi žino, kad tokie automobiliai kaip Lexus RX, vadinami „plentiniais visureigiais“. Tačiau kodėl gi jo neišbandžius užmiestyje? Bazinė modelio versija – varoma priekiniais ratais, mūsų atveju – visais keturiais. Ką gi sugeba minėta visų varomųjų ratų sistema? Teko pastebėti, jog RX nesugeba susitvarkyti su įstrižu pakibimu: du ratai sąžiningai buksuoja, kiti du stovi vietoje, o stabilizavimo sistema per daug aršiai smaugia variklį. Automobilio prošvaisa yra 17.5cm, tai nėra mažai, tačiau ekstremalesniam važiavimui trukdys ilgas priekinis „snapas“. O jeigu dar prisimintume daugiau nei dvi tonas automobilio masės… Žiemą išvažiuoti iš užpustyto kiemo ar sodo Jums nebus sudėtinga, tačiau mesdami kelią dėl takelio, aiškiai suvokite savo galimybių ribas. Ir bagažinėje vežiokitės stipresnį trosą ;).
Lexus RX450h F Sport – puikus miesto automobilis kiekvienai dienai, o sportinis įvaizdis šiuo metu itin madingas.
Techniniai duomenys ir kaina:
Variklio tipas: 3.5 VVT-i Lexus Hybrid Drive
Kuro rūšis: Benzinas/Elektra
Variklio galia: 299 Ag
Maksimalus sukimo momentas: 317 Nm
Įsibėgėjimas iki 100km/h: 7.8 s
Maksimalus greitis: 200 km/h
Pavarų dėžė: Elektroniniu būdu valdoma, nuolat kintanti (E-CVT)
Kuro sąnaudos 100km: 6.3l (vidutinės)
Kaina: Nuo 199,000 litų (bandyto automobilio kaina ~260,000 litų)
pediko dzipas